Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Over de DEN Academie

De DEN Academie biedt een opleidingsaanbod dat inspeelt op de behoeften van professionals in de cultuursector. Het aanbod is gericht op het ontwikkelen van een toekomstbestendige digitale strategie voor jouw organisatie. Hiermee navigeer jij jouw organisatie door de digitale transformatie. 

Kennis over dataveiligheid, digitaal auteursrecht en online publieksbereik is belangrijk om de culturele sector tot bloei te brengen. Zowel de Raad voor Cultuur als het ministerie hebben de urgentie van digitale transformatie gesignaleerd.

De DEN Academie bundelt de benodigde kennis om digitale kansen te benutten in trainingsprogramma’s voor professionals in de cultuursector. Onze programma’s zijn gericht op het bereiken van nieuwe doelgroepen en het verdiepen in strategische vraagstukken, zoals: Welke mogelijkheden creëert digitale transformatie? Hoe kunnen we de impact van onze organisatie vergroten? en Welke (hybride) businessmodellen kunnen wij toepassen?

Binnen de DEN Academie ontmoet je collega’s uit andere disciplines binnen de culturele en creatieve sector. Hier worden ideeën uitgewisseld en cases besproken die toepasbaar zijn in je eigen organisatie. 

Onze sprekers

Alle programma's worden begeleid door gediplomeerde trainers. Lees hieronder meer over de sprekers. 

Maaike Verberk

Maaike Verberk

Directeur DEN Kennisinstuut cultuur & digitale transformatie

“Het is belangrijk om digitale mogelijkheden te verweven in een organisatie. Met de trainingen geef ik een impuls aan netwerkdenken, kennisdeling en strategische inzichten in het digitale domein. Zo versterk jij jouw organisatie met de kansen van digitale transformatie.”

Hermineke van Bockxmeer

Hermineke van Bockxmeer

Raad van Toezicht bij DEN

"Voor de DEN Academie combineer ik mijn expertises als docent communicatiewetenschap, toezichthouder in de cultuursector en directeur stadsontwikkeling. Ik bundel deze ervaringen om jou handvatten te geven om een passende digitale strategie te vinden voor jouw organisatie."

Chantal Keijsper

Chantal Keijsper

Partner Injoin Trainingsbureau & Directeur van Het Utrechts Archief

"Het is een tijd waarin culturele instellingen hun offline activiteiten steeds meer willen verbinden met een nieuwe digitale strategie. Wat betekent dit voor de organisatie? Hoe betrek je medewerkers in deze transitie? Hoe bereik je nieuwe doelgroepen? Daarvoor is de DEN Academie. Mijn eerste tip: Probeer in de huid van jouw klanten te kruipen om de beste kansen voor jouw organisatie te ontdekken."

Maarten Kuiper

Maarten Kuiper

Partner bij New Nodes en docent Informatiemanagement & Innovatie

"Het is niet zo moeilijk om geïnspireerd te raken door alle technologische ontwikkelingen en de kansen die deze bieden voor organisaties. Maar waar begin je dan? Hoe herken je trends die impact hebben op jouw organisatie en hoe speel je daar op in? Ik help je met concrete instrumenten grip te krijgen op deze vragen."

Lauren Vargas

Lauren Vargas

Onafhankelijke onderzoeker en consultant met Your Digital Tattoo

"Al 20 jaar ondersteun ik organisaties met hun communities en communicatiestrategieën. Ik zoek manieren om organisaties te verbinden met hun doelgroepen door authenticiteit en interactie te stimuleren. In de DEN Academie laat ik jou zien hoe je een langdurige relatie opbouwt met jouw (digitale) publiek."

Puck Huitsing

Puck Huitsing

Programmadirecteur Netwerk Oorlogsbronnen

"Mijn motto is altijd: ‘Alleen ga je harder, samen kom je verder’. Dat geldt ook voor de digitale netwerksamenleving. Juist daarom is het tijdens de trainingen zo waardevol om ook te sparren met collega’s uit andere disciplines binnen de sector."

Deel dit artikel

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.