Publiek van de toekomst

DEN ontwikkelde 4 scenario’s die je handvatten geven om een strategisch gesprek te voeren over de toekomst van jouw organisatie. We gaan aan de slag met toekomstverkenning waarmee je daarna jouw digitale strategie kan opmaken. Leer samen met jouw team wie jullie toekomstige publiek is en hoe jullie ermee kunnen omgaan.

Tijdens deze workshop ga je samen met je collega's aan de slag. Zo krijgen jullie inzicht in elkaars ideeën over de toekomst, duiden en delen jullie de signalen die relevant zijn voor jullie organisatie en ontwikkel je een gezamenlijke visie. 

Onderwerpen in de incompany toekomstverkenning

1. Toekomstverkennen

Aan de hand van het DEN Focusmodel leer je waar jij nu staat binnen de digitale transformatie. Hiermee bekijken we welke stap je verder kan zetten met je team en je hierop kunt focussen.

2. Trends en ontwikkelingen

Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw organisatie om het gesprek over de toekomst te kunnen voeren? We bespreken de gevolgen van deze trends en ontwikkelingen en hoe de organisatie kan inspringen op deze veranderingen.

3. Wie is jouw publiek?

Hoe ziet het cultuurpubliek van de toekomst er in 2040 uit? Je leert het aan de hand van scenario's over de cultuursector. Want organisaties die kunnen anticiperen op de toekomst houden zich beter staande in een veranderende wereld. Zo ben je samen met je team een stapje vooruit.

4. Scenario's voor jouw organisatie

Wat betekent dit voor de strategie van de organisatie? Wat kunnen we morgen gaan doen om klaar te zijn voor de toekomst?

Tip! Deze opleiding komt in aanmerking voor financiering via Werktuig PPO. Je kunt een vergoeding van 75% ontvangen. Lees meer over financiering via Werktuig PPO.

Resultaat

Na afloop van deze incompan workshop heb je:

  • Inzicht in hoe jullie publiek cultuur beleeft
  • Ideeën over de kansen van online/hybride programmering voor jullie organisatie
  • Een gedeelde visie op de toekomst
  • Handvatten om jullie organisatie hierop voor te bereiden

Oud-deelnemers over deze cursus:

"Zelfs in een scenario wat me eerst dystopisch leek, kwamen we gaandeweg het gesprek op kansen en oplossingen. Als je de angst voor de toekomst loslaat, zie je een mooie route." - Marjan Ruiter, directeur van het Zeeuws Museum

"Ik wil jullie nog een keer opnieuw danken voor de waardevolle sessie die we met jullie beleefd hebben. Het is al weer even geleden, maar toch. Een aantal documenten hangt op mijn prikbord en we blijven er intern over in gesprek." Ronald Wintjens, directeur Nederlandse Dansdagen

Advies

De cursus Publiek van de toekomst is een incompany workshop. De datum en locatie zijn in overleg. Plan een belafspraak in om samen de mogelijkheden en wensen te bespreken.

Deel deze training

De DEN nieuwsbrief. Iedere maand in je inbox.

Blijf op de hoogte van al onze programma's en activiteiten. Je ontvangt tips, kennis en inspiratie om je verder te brengen in de digitale transformatie.