
Publiek van de toekomst
Weet jij over 20 jaar nog steeds het publiek te bereiken? In deze workshop gaan we door middel van toekomstverkenning nu al aan de slag met het publiek van de toekomst. De uitkomsten neem je mee in jouw digitale strategie. Hoe ziet de toekomst van jouw organisatie eruit? DEN ontwikkelde 4 scenario’s die je handvatten geven om hierover een strategisch gesprek te voeren.
Onderwerpen in de incompany toekomstverkenning
1. Toekomstverkennen
Hoe kan je organisatie zich voorbereiden op de toekomst? En hoe kan toekomstverkenning helpen om de digitale transformatie onderdeel te laten worden van je organisatiedoelstellingen? Met het DEN Focusmodel leer je waar jij nu staat binnen de digitale transformatie.
2. Trends en ontwikkelingen
Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw organisatie om het gesprek over de toekomst te kunnen voeren? We bespreken de gevolgen van deze trends en ontwikkelingen en hoe de organisatie kan inspringen op deze veranderingen.
3. Wie is jouw publiek?
Hoe ziet het cultuurpubliek van de toekomst er in 2040 uit? Je leert het aan de hand van scenario's over de cultuursector. Want organisaties die kunnen anticiperen op de toekomst houden zich beter staande in een veranderende wereld.
4. Scenario's voor jouw organisatie
Wat betekent dit voor de strategie van de organisatie? Wat kunnen we morgen gaan doen om klaar te zijn voor de toekomst?
Tip! Deze opleiding komt in aanmerking voor financiering via Werktuig PPO. Lees hier hoe het werkt.
Resultaat
Na afloop van deze training heb je:
- Inzicht over hoe jouw publiek cultuur beleeft
- Inzicht waar de kansen liggen voor online/hybride programmering en op welke manier organisaties en hun medewerkers zich hierop kunnen gaan voorbereiden
Oud-deelnemers over deze cursus:
"Zelfs in een scenario wat me eerst dystopisch leek, kwamen we gaandeweg het gesprek op kansen en oplossingen. Als je de angst voor de toekomst loslaat, zie je een mooie route." - Marjan Ruiter, directeur van het Zeeuws Museum
"Ik wil jullie nog een keer opnieuw danken voor de waardevolle sessie die we met jullie beleefd hebben. Het is al weer even geleden, maar toch. Een aantal documenten hangt op mijn prikbord en we blijven er intern over in gesprek." Ronald Wintjens, directeur Nederlandse Dansdagen