Persoon staat midden in een ruimte die vol blauwe lichtjes of glitters lijkt te hangen

Publiek van de toekomst

Het huidige cultuurpubliek vergrijst, nieuw publiek is nodig om de sector draaiende te houden. Maar wie is dit nieuwe publiek? Verken de toekomst en ontwikkel je visie.

Twee jonge mensen zitten gehurkt en kijken op een smarthphone.

Handleiding: bereik het publiek van de toekomst

Natuurlijk is niet alles te voorspellen, maar de toekomst is geworteld in de wereld van vandaag. Technologie zal blijven ontwikkelen, de wereld wordt steeds digitaler en huidige jongeren vormen het cultuurpubliek van morgen. Hoe ga jij ze bereiken? Verdiep je in 4 mogelijke scenario's en bedenk hoe jouw organisatie kan inspelen op de toekomst.
Naar de handleiding

Dit is het publiek van de toekomst

Leer het publiek van de toekomst kennen. Van hun belevingswereld tot de veranderingen in gedrag ten opzicht van het huidige publiek. Lees hier hoe je nu al inspeelt op trends en ontwikkelingen zodat je voorbereid bent op de toekomst.

Een toekomstbestendige strategie

Een sessie toekomstverkennen is volgens DEN hét middel om je voor te bereiden op het publiek van de toekomst. Lees hier hoe je dat aanpakt en hoe je dit onderdeel maakt van je digitale strategie.

Workshop Publiek van de toekomst

Grip krijgen op het publiek van morgen? Volg een workshop Publiek van de toekomst in de DEN Academie. Je duikt samen met je collega's in vier toekomstscenario's: Hoe ziet de wereld eruit? En wat betekent dit voor jouw organisatie? Door te reflecteren op mogelijke ontwikkelingen ontdek je waar de kansen en uitdagingen liggen voor jouw organisatie.

Naar de DEN Academie

Deze experts helpen je verder

Portretfoto van Sophie, een lachende vrouw met kort roodblond haar en een bril. Ze draagt een groene blouse.
Adviseur en trainerSophie Heijkoop

De DEN nieuwsbrief. Iedere maand in je inbox.

Tips, inspiratie en kennis over digitale transformatie in de cultuursector
Schrijf je in