
Digitale businessmodellen
Als theater(producent), museum of filmhuis wil je één ding: een ervaring bieden die raakt en zo veel mogelijk mensen bereikt. Digitale technologie helpt je hierbij. Je verdiept je aanbod, bereikt nieuwe doelgroepen en vergroot je impact. Maar hoe doe je dat slim, als onderdeel van je (digitale) strategie, zodat jouw organisatie toekomstbestendig is en blijft?
Daar komt het belang van digitale businessmodellen om de hoek kijken. Om die reden verzamelen we op deze pagina inspirerende praktijkvoorbeelden voor je die laten zien hoe jij jouw aanbod kunt verrijken en delen we ons Digitaal Businessmodel Canvas met je.

Hoe kan jij digitale technologie strategisch inzetten?
In een steeds digitaler wordende samenleving is het aanpassen van jouw businessmodel essentieel om relevant en toekomstbestendig te blijven. Maar waar ligt de beste kans voor jouw organisatie? Vraag jij je af of je moet focussen op nieuwe inkomsten, publieksbetrokkenheid of juist interne efficiëntie? Steeds meer culturele organisaties omarmen digitale businessmodellen om nieuwe waarde te creëren en hun impact te vergroten. Ze ontwikkelen binnen deze modellen nieuwe digitale initiatieven om hun bereik te vergroten, hun beleving te verrijken of nieuwe diensten te lanceren. Welk model past bij jouw ambitie? Alle digitale businessmodellen ontdek je hier.

Digitaal Businessmodel Canvas: creëer duurzame digitale waarde
Hoe vertaal je digitale innovaties naar duurzame waarde voor jouw culturele instelling? De samenleving vraagt om meer digitale beleving, en DEN's Digitaal Businessmodel Canvas is een krachtig, eenvoudig hulpmiddel dat je hiervoor kunt gebruiken. Hiermee kun je jouw waardepropositie aanscherpen, je publiek beter begrijpen en de financiële duurzaamheid van je projecten systematisch vergroten. Zo blijft jouw instelling betekenisvol en veerkrachtig.

Digitale businessmodellen in de praktijk: succesvolle voorbeelden
Wil jij waarde creëren met digitale technologie? Veel instellingen gingen je voor; laat je inspireren.







