The Audience Agency: Hoe gaan ze in Zweden om met publieksdata?

De case study 'A model for an informed cultural democracy' onderzoekt hoe regio's gezamenlijk kunnen optrekken in de verbinding van het publiek met de cultuur. Zowel in het bereik als de diversiteit en inclusiviteit van het aanbod. Lees meer over het inzetten van publieksdata om dit te realiseren. 

1 min. lezen

Dit is een artikel van Taskforce Publieksdata. Artikelen van de Taskforce worden gehost op de website van DEN.

The Audience Agency (Opent een externe link) heeft als doel culturele en creatieve organisaties te versterken door middel van publieksdata. Met een mensgerichte aanpak kunnen instellingen innoveren en samenwerken. Publieksdata speelt een belangrijke rol in het leren kennen van je publiek. Daarnaast geeft het inzicht in de verschillende culturele organisaties en hun rollen. Door deze inzichten te combineren geeft The Audience Agency een basis waarop culturele organisaties hun strategie op kunnen baseren.

Deel dit artikel

De DEN nieuwsbrief. Iedere maand in je inbox.

Tips, inspiratie en kennis over digitale transformatie in de cultuursector