Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Digitale Strategie & Innovatie voor directeuren en senior managers

Benieuwd hoe je jouw culturele organisatie kunt laten groeien in het digitale domein? En wil je de volgende stap zetten in digitale innovatie? Volg dan nu ons driedaagse managementprogramma.

Het programma in een oogopslag

Voor wie: Directeuren en senior managers in de culturele en creatieve sector

Datum en tijd: 6 oktober, 3 november, 8 december 2022, 2 februari 2023 (terugkommiddag), van 9.00 tot 17.00 uur. 

Locatie: Koninklijke Bibliotheek, Den Haag

Kosten: €1.400,- exclusief 21% btw. Bekijk de mogelijkheden van het budget Permanente Professionele Ontwikkeling.

Schrijf je in door een ingevuld inschrijfformulier te sturen naar den-academie@den.nl.

Download het inschrijfformulier

Driedaags managementprogramma najaar 2022

Anne Buteijn, deelnemer van het programma zegt: “Een goede strategie opzetten is niet simpel of snel. Je krijgt in het programma denk- en handelingsperspectief met concrete instrumenten waarmee je het gesprek kunt aangaan, óók met mensen in je organisatie die niet zo diep in digitale strategie zitten.”

Meer over het programma

Tijdens dit programma ga je aan de slag met actuele thema’s voor je digitale strategie. Je beantwoordt vragen als: Hoe bereik ik digitale klanten en betrek ik ze bij onze missie? Hoe werk ik samen om de digitale mogelijkheden voor mijn organisatie te benutten? En hoe neem ik mijn medewerkers mee in innovatief werken?

Het programma bestaat uit drie dagen en een terugkommiddag. Iedere trainingsdag staan er meerdere onderwerpen op het programma rondom een centraal thema.

Dag 1: Vernieuwen van digitale visie en strategie

Dag 2: Kansen in de digitale netwerksamenleving

Dag 3: Leiderschap in digitale transformatie

Je zet de volgende stap in de digitale transformatie om de impact van jouw organisatie te vergroten. Je versterkt hierin je eigen rol als verbindend leider en inspireert jouw medewerkers. De andere deelnemers vormen inspirerende sparringpartners tijdens en ook na afloop van het programma.

Dit programma is ontwikkeld door DEN en Injoin.

Resultaat
  • Leidend klantperspectief binnen jouw organisatie
  • Actuele kennis over digitale trends en ontwikkeling die je kunt vertalen naar kansen
  • Inzicht in jouw rol als leider en verbinder in digitale transformatie
  • Handvatten voor een wendbare en innovatieve organisatie
  • Kennis om aan de slag te gaan met nieuwe digitale businessmodellen en daarmee impact en bewustzijn te vergroten
  • Actief netwerk van directeuren en senior managers met vergelijkbare vraagstukken
Inhoud van het programma

Dag 1: Vernieuwen van digitale visie en strategie

  • Wat is digitale transformatie en wie is mijn digitale klant?
  • Waar wil ik met mijn organisatie naar toe en hoe kunnen we innovatief werken?

Dag 2: Kansen in de digitale netwerksamenleving

  • Waar staat mijn organisatie nu?
  • Kansen benutten in netwerkorganisaties
  • Businessmodellen: nieuwe waarde creatie in het digitale domein

Dag 3: Leiderschap in digitale transformatie

  • Inrichten van een wendbare organisatie
  • Hoe creëer ik impact en bewustzijn in mijn organisatie?
  • Wat vraagt digitaal leiderschap van mij?

Terugkommiddag

  • Uitwisselen van ervaringen
  • Bespreken van actuele vraagstukken
Tijd en investering
  • De cursus bestaat uit 3 volledige dagen en een terugkommiddag
  • Iedere bijeenkomst vraagt ongeveer een halve dag voorbereiding. De voorbereiding bestaat uit het doorlezen van de aanbevolen literatuur, het uitvoeren van een nulmeting, leiderschapstest of innovatiescan en het invullen van de digitale strategie toolbox en voorbespreken met andere deelnemers.
  • Deze cursus wordt aangeboden voor € 1.400,- excl. 21% btw. 
Contact en inschrijven

Download het formulier, vul het in en stuur het naar den-academie@den.nl. Ook voor vragen kun je hier terecht.

Deel dit artikel

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.