Managementprogramma Digitale Strategie & Innovatie voor directeuren

Ben je bezig met je meerjarenbeleidsplan? Is je organisatie eraan toe om een volgende stap te zetten in digitale innovatie? Het managementprogramma Digitale Strategie & Innovatie is er voor directeuren in de erfgoedsector die de ambitie hebben om digitaal te innoveren.

Nieuwsgierig hoe je je organisatie kunt laten groeien in het digitale domein en hoe je je impact kunt vergroten? Wil je meer vanuit en met je klanten gaan werken? En ben je op zoek naar mogelijkheden om je medewerkers zichzelf te laten ontwikkelen en de kansen van de netwerksamenleving te grijpen?  

In een oogopslag

Doelgroep: directeuren in de erfgoedsector

Studieduur: 3 dagen en een terugkommiddag

Data: 13-02, 26-03, 14-05

Investering: €1.350,- excl. 21% BTW

Locatie: HCO, Zwolle

Groepsomvang: 12-15 deelnemers

Afsluiting: Certificaat van deelname

Het managementprogramma Digitale Strategie & Innovatie richt zich op directeuren in de erfgoedsector die de ambitie hebben om digitaal te innoveren. Na jarenlang hard werken aan de digitalisering en verbinding van collecties en vraagstukken rondom beheer en behoud zijn nu nieuwe onderwerpen actueel: de waarde van de culturele content en het verkennen van nieuwe mogelijkheden bij het gebruik van digitale content. Dit zijn strategische vraagstukken die DEN in dit programma met de deelnemers onderzoekt.

Dit managementprogramma vergroot je inzicht in waar je organisatie staat in de digitale transformatie, waar jij zelf staat als leider én in hoe je je verhoudt tot je collega’s binnen en buiten de sector. Na dit programma weet jij jouw medewerkers te inspireren om samen de volgende stap in de digitale ontwikkeling te zetten. Om meer mogelijkheden vanuit de culturele content te benutten en om nieuwe kansen te pakken van digitale netwerksamenwerking. 


Uniek aan dit programma is:

  • Ontwikkeld vanuit de vraag van de sector 
  • Vanuit de principes van de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed en in het Netwerk Digitaal Erfgoed (NDE) 
  • Met kennis en jarenlange ervaring in de sector 
  • Gecertificeerde trainers
  • Inspirerende sprekers van binnen en buiten de sector
  • Strategie en borging in één
  • Reflectie én actie
  • Kleine groepen (maximaal 15 deelnemers) op maat

Dit programma is ontwikkeld door DEN en Injoin in samenwerking met Netwerk Digitaal Erfgoed (NDE) en de programmaraad

Resultaat

  • Na het programma is het klantperspectief leidend;
  • Je hebt kennis van de uitgangspunten van de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed en wat deze kunnen betekenen voor jouw organisatie;
  • Je hebt actuele kennis van digitale trends & ontwikkelingen en je kunt deze vertalen naar kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie;
  • Je krijgt nieuwe inzichten over jouw rol als leider in digitale transformatie, waarbij je je verbindende en innovatieve competentie verder ontwikkelt;
  • Je weet hoe je jouw organisatie kunt ontwikkelen tot een wendbare en innovatiegerichte instelling;
  • Je beschikt over een strategische toolbox;
  • Je kunt de basiselementen van een effectieve digitale strategie voor je organisatie inrichten;
  • Je begrijpt hoe je impact kunt vergroten door je digitale strategie effectief in te zetten;
  • Je hebt een nieuw netwerk opgebouwd van sparringpartners.

Doelgroep

Dit programma richt zich op directeuren van organisaties in de erfgoedsector. Je wilt een volgende stap zetten in de digitale transformatie van je organisatie en je impact in de samenleving vergroten. Je hebt de ambitie om je organisatie daarin mee te nemen en je eigen rol als verbindend leider te versterken. Je wilt inspireren en geïnspireerd worden en met collega’s praktijkervaringen delen. 

Heb je interesse en wil je weten of dit programma bij jou past? Neem dan contact op met Arianne Nijenhuis.

Programma

Het programma bestaat uit 3 dagen en een terugkommiddag.

 

Module 1: Vernieuwen van digitale visie en strategie

  • Thema 1: Digitale klantkunde
  • Thema 2: Waar staat je organisatie nu 
  • Thema 3: Trends & ontwikkelingen & De Droom van de eigen organisatie 
  • Thema 4: Strategische keuzen

 

Module 2: Kansen benutten van de digitale netwerksamenleving

  • Thema 1: De digitale netwerksamenleving;
  • Thema 2: Innovatiescan en SWOT;
  • Thema 3: Relevante tools voor effectief opereren in een digitale netwerkomgeving, inclusief Nationale Strategie Digitaal Erfgoed
  • Thema 4: Kansen benutten in de digitale netwerksamenleving

 

Module 3: Leiderschap in digitale transformatie en innovatie

  • Thema 1: Impact: waar ga ik voor, hoe kom ik daar?
  • Thema 2: Leiderschap in digitale transformatie
  • Thema 3: Organiseren van digitale transformatie
  • Thema 4: Inrichten van een wendbare organisatie
 
Terugkommiddag

Wordt georganiseerd op basis van ervaringen en op dat moment actuele leer- en ondersteuningsvragen van de deelnemers. 

Voorbereiding

Voorafgaand aan het programma krijg je toegang tot de literatuur en lesmateriaal behorend bij het programma. Deelnemers vullen van tevoren in:

  • Nulmeting digitale transformatie
  • Leiderschapstest
  • Innovatiescan

Praktische informatie

Locatie:

  • Historisch Centrum Overijssel, Van Wevelinkhovenstraat, Zwolle

Data:

  • 13 februari 2020
  • 26 maart 2020
  • 14 mei 2020
  • Terugkommiddag: 24 september 2020 (onder voorbehoud)

Tijd & investering

  • De cursus bestaat uit 3 volledige dagen en een terugkommiddag
  • Iedere bijeenkomst vraagt ongeveer een halve dag voorbereiding
  • Deze cursus wordt aangeboden voor € 1.350,- excl. 21% BTW. 

Contact & inschrijven

Schrijf je direct in via het formulier onderaan de pagina. Ben je geïnteresseerd of heb je behoefte aan meer informatie? Neem dan contact op met Arianne Nijenhuis.

Contactpersoon: Arianne Neijenhuis

Teamcoördinator bedrijfsvoering & communicatie

Neem contact op met Arianne:


070 314 03 43
Download Created with Sketch.
Inschrijfformulier Managementprogramma

Deel dit artikel