
Norbert Bode
Senior Adviseur LVWB Fundraising
Norbert Bode heeft ruimte ervaring in alle aspecten van communicatie, marketing en onderzoek met een voorkeur voor datagedreven werken. "Digitalisering biedt kansen voor instellingen om efficiënter te werken en meer aanbod te maken."
Over Norbert
Norbert heeft ruime ervaring in alle aspecten van communicatie, marketing en onderzoek in de culturele sector. Die ervaring neemt hij mee in zijn rol als toezichthouder bij DEN.
Hij weet de vertaalslag te maken van artistiek naar commercie. Als geen ander ziet hij hoe je door slim te werken en digitale middelen aan te wenden een groter publiek kunt bereiken. Hij is een goede netwerker en een creatief en inventief denker die daadkrachtig handelt: eigenschappen die kracht geven aan digitale transformatie.
"Ik werk ruim 27 jaar in diverse communicatie-, marketing- en salesfuncties bij Nemo, Nationale Opera & Ballet, Het Concertgebouw, Stage-Entertainment en Holland Festival. Daarnaast ben voorzitter van het bestuur van het Pauwhof Fonds en RvT-lid bij DEN Kennisinstituut cultuur & digitale transformatie. Kernwoorden hierbij zijn voor mij: data- en targetgedreven, SMART, partnerships en digitale transformatie. En bovenal veel werkplezier.
Graag zet ik mijn brede kennis en ervaring in voor non-profit organisaties die advies en ondersteuning kunnen gebruiken om hun ambities waar te maken.”