Norbert Bode

Hoofd communicatie en marketing bij Holland Festival

Norbert Bode heeft ruimte ervaring in alle aspecten van communicatie, marketing en onderzoek met een voorkeur voor datagedreven werken. "Digitalisering biedt kansen voor instellingen om efficiënter te werken en meer aanbod te maken."

Over Norbert

Norbert heeft ruime ervaring in alle aspecten van communicatie, marketing en onderzoek in de culturele sector. Die ervaring neemt hij mee in zijn rol als toezichthouder bij DEN.

Hij weet de vertaalslag te maken van artistiek naar commercie. Als geen ander ziet hij hoe je door slim te werken en digitale middelen aan te wenden een groter publiek kunt bereiken. Hij is een goede netwerker en een creatief en inventief denker die daadkrachtig handelt: eigenschappen die kracht geven aan digitale transformatie.

Bij Holland Festival zette hij daarom al verschillende stappen naar een toekomstbestendige organisatie. Door de processen te verbeteren en teams samen te brengen werken ze nu kostenefficiënter en weten ze het publiek beter te bereiken en nieuwe verhalen te vertellen.

“We kunnen nu bij Holland Festival heel andere dwars- en kruisverbanden zichtbaar maken, echt verhalen vertellen en aan storytelling doen met ons archief. Ik hoop dat andere instellingen deze kansen ook gaan benutten.”

Holland Festival vertelt verhalen met het archief

Holland Festival implementeerde een CRM-systeem om verschillende bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit systeem maakt ook het archief inzichtelijk en zorgt ervoor dat Norbert en zijn team nieuwe verhalen kunnen vertellen aan hun publiek.

De DEN nieuwsbrief vol inspiratie en kennis.

Iedere maand in je inbox!