Wenneke Chillón

Manager marketing en communicatie

Wenneke Chillón richt zich met het marketingcommunicatieteam op de toekomst door zoveel mogelijk cultuurprofessionals bewust te maken van de thema’s van digitale transformatie. Met heldere uitleg, stappenplannen en tools deelt DEN via verschillende kanalen kennis en uitkomsten.

Over Wenneke

Bij DEN is Wenneke verantwoordelijk voor de afdeling marketing en communicatie. De ervaring van Wenneke ligt zowel in de culturele als commerciële sector op het gebied van marketing & communicatie, met specialisatie in digitale marketing en CRM. De ruime ervaring in verschillende sectoren biedt Wenneke inzichten in digitale transformatie en de benodigde stappen, die zij kan toepassen binnen en voor DEN.

Haar leidinggevende ervaring is opgedaan binnen multinationals, retail, e-commerce, entertainment en de cultuursector. Wenneke heeft veel technische implementatieprojecten begeleid, zoals websites met CMS-systemen, apps en CRM tooling. Bij Museumkaart is Wenneke verantwoordelijk geweest voor het team Museumkaart waarin de focus lag op het behouden van alle Museumkaarthouders, het werven van nieuwe kaarthouders en het uitbouwen van de Museumkids community. Ook is het museum.nl platform gelanceerd.

Het combineren van strategisch inzicht met kennis van de tactische en operationele consequenties is waar de kracht van Wenneke ligt. Wenneke bouwt graag mee aan een organisatie zodat groei gerealiseerd en de marketing & communicatie activiteiten geprofessionaliseerd kunnen worden.

Nevenactiviteiten: Wenneke is voorzitter van het bestuur van CISV Nederland.

De DEN nieuwsbrief. Iedere maand in je inbox.

Tips, inspiratie en kennis over digitale transformatie in de cultuursector