
Publiek van de toekomst
Weet jij over 20 jaar nog steeds het publiek te bereiken? In deze cursus gaan we doormiddel van toekomstverkenning nu al aan de slag met het publiek van de toekomst.
Wat kun je verwachten?
Je ontdek je wat 'toekomstverkennen' is. Wat zijn de methoden? Hoe pas je die concreet toe in de parktijk? Wat kan er lastig of moeilijk zijn in dat proces en wat kun je morgen al anders doen?
Tijdens een ochtend wordt je niet alleen meegenomen in de theorie maar laten we je ook voorbeelden uit de sector zien die je inspireren om aan de slag te gaan.
Hoe ziet de toekomst van jouw organisatie eruit? De 4 scenario’s ontwikkeld door DEN geven je handvatten om hierover een strategisch gesprek te voeren. Het wordt duidelijk hoe je publiek cultuur beleeft, waar de kansen liggen voor online/hybride programmering en op welke manier organisaties en hun medewerkers zich hierop kunnen gaan voorbereiden.
Het programma
Toekomstverkennen
Hoe kan je organisatie zich voorbereiden op de toekomst? En hH kan toekomstverkenning helpen om de digitale transformatie onderdeel te laten worden van je organisatiedoelstellingen? Met het DEN Focusmodel leer je waar jij nu staat binnen de digitale transformatie.
Trends en ontwikkelingen
Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw organisatie om het gesprek over de toekomst te kunnen voeren? We bespreken de gevolgen van deze trends en ontwikkelingen en hoe de organisatie kan inspringen op deze veranderingen.
Scenario’s voor de cultuursector
Hoe ziet het cultuurpubliek van de toekomst er in 2040 uit? Organisaties die weten te anticiperen op de toekomst weten zich beter staande te houden in een veranderende wereld.
Scenario's voor jouw organisatie
Wat betekent dit voor de strategie van de organisatie? Wat kunnen we morgen gaan doen om klaar te zijn voor de toekomst?
"Zelfs in een scenario wat me eerst dystopisch leek, kwamen we gaandeweg het gesprek op kansen en oplossingen. Als je de angst voor de toekomst loslaat, zie je een mooie route."
Resultaten
Na afloop van de workshop heb je:
- Kennis van en inzicht in toekomstverkennen en wat het belang van toekomstverkennen is voor de voorbereiding op het publiek van morgen van je eigen organisatie.
- Kennis van en inzicht in digitale transformatie en de kansen van digitale transformatie voor de cultuursector.
- Kennis van en inzicht in de toekomstscenario's die DEN heeft opgesteld: het publiek van de toekomst in 2040.
- Toekomstscenario's uitgewerkt met aandacht voor je eigen organisatie.
"Ik wil jullie nog een keer opnieuw danken voor de waardevolle sessie die we met jullie beleefd hebben. Het is al weer even geleden, maar toch. Een aantal documenten hangt op mijn prikbord en we blijven er intern over in gesprek."

