Publiek van de toekomst

Weet jij over 20 jaar nog steeds het publiek te bereiken? In deze cursus gaan we doormiddel van toekomstverkenning nu al aan de slag met het publiek van de toekomst.

Na deze incompany:
kun je ‘toekomstverkennen’ en in scenario’s denken.
Ken je de behoeften van generaties.
Ben je geïnspireerd om je nú voor te bereiden op de toekomst.

Hoe ziet de toekomst van jouw organisatie eruit? De 4 scenario’s ontwikkeld door DEN geven je handvatten om hierover een strategisch gesprek te voeren. Het wordt duidelijk hoe je publiek cultuur beleeft, waar de kansen liggen voor online/hybride programmering en op welke manier organisaties en hun medewerkers zich hierop kunnen gaan voorbereiden.

Het programma

Toekomstverkennen

Hoe kan je organisatie zich voorbereiden op de toekomst? En hH kan toekomstverkenning helpen om de digitale transformatie onderdeel te laten worden van je organisatiedoelstellingen? Met het DEN Focusmodel leer je waar jij nu staat binnen de digitale transformatie.  

Trends en ontwikkelingen

Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw organisatie om het gesprek over de toekomst te kunnen voeren? We bespreken de gevolgen van deze trends en ontwikkelingen en hoe de organisatie kan inspringen op deze veranderingen.

Scenario’s voor de cultuursector

Hoe ziet het cultuurpubliek van de toekomst er in 2040 uit? Organisaties die weten te anticiperen op de toekomst weten zich beter staande te houden in een veranderende wereld.

Scenario's voor jouw organisatie

Wat betekent dit voor de strategie van de organisatie? Wat kunnen we morgen gaan doen om klaar te zijn voor de toekomst?

Wat leer je?

1. Scannen van signalen en trends​

Het belang van signalen en trends die wijzen op verandering scannen én hoe je deze systematisch in kaart kan brengen voor jouw organisatie.

2. Patronen herkennen en betekenis geven

Het zoeken naar patronen achter de signalen en trends die voor jullie belangrijk zijn. Welke grootste onzekerheden gaan jullie organisatie beïnvloeden?

3. Toekomstscenario’s maken en verkennen​

Op basis van de grootste onzekerheden kan je zelf scenario’s formuleren. In de workshop heeft DEN dit al voor jullie gedaan en ga je daarmee direct aan de slag.

4. Scenario's vertalen naar nu en omzetten in acties​

Hoe vertaal je de inzichten uit de scenario’s naar nieuwe experimenten en strategische keuzes in het heden zodat je anticipeert op mogelijke toekomsten in plaats van reageert?


Oud deelnemers over deze cursus:

"Zelfs in een scenario wat me eerst dystopisch leek, kwamen we gaandeweg het gesprek op kansen en oplossingen. Als je de angst voor de toekomst loslaat, zie je een mooie route." - Marjan Ruiter, directeur van het Zeeuws Museum


Resultaat

Na afloop van deze training heb je:

  • Inzicht over hoe jouw publiek cultuur beleeft
  • Inzicht waar de kansen liggen voor online/hybride programmering en op welke manier organisaties en hun medewerkers zich hierop kunnen gaan voorbereiden

Ja, ik wil deze cursus aanvragen

Discover the latest digital trends in the culture sector!

Receive tips, knowledge and inspiration on digital transformation in culture. Note: this is a Dutch newsletter.

RequiredField
RequiredField