Meer weten over het gebruik van publieksdata? Deze sites geven je inzicht in de mogelijkheden en opbrengsten.
Projectsite Klantinzicht bij Netwerk Digitaal Erfgoed
Wat triggert mensen om een erfgoedsite te bezoeken? Hoe ziet zo’n digitale ‘klantreis’ eruit? En wat doen ze precies op erfgoedsites en bieden de sites voldoende functionaliteit om aan hun wensen tegemoet te komen? Deze vragen zijn opgepakt in het project Klantinzicht. Verschillende soorten zoekgedrag zijn uitgedrukt in acht Gedragsprofielen Digitaal Erfgoed.
DIP: De powertool van de podiumkunsten
DIP bouwt aan de digitale infrastructuur voor de Nederlandse podiumkunsten met als doel meer efficiency, inzicht en publieksbereik. DIP biedt daarvoor drie handige tools waarmee digitale efficiency voor zowel theater als producent/impresariaat behaald kan worden.
The Adueince Agency (UK)
The Audience Agency heeft als doel om culturele organisaties in staat te stellen nationale data te gebruiken om hun relevantie, bereik en veerkracht te vergroten en kunst, cultuur en erfgoed voor een breed publiek toegankelijk te maken