Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Leer je online bezoeker kennen in de workshop digitale klantreizen

Op 5 en 12 november organiseert DEN, samen met Lauren Vargas, de workshop Digitale Klantreizen. In deze serie van twee workshops ga je aan de slag om met collega's de klantreizen van jullie online bezoekers in kaart te brengen. De online contactmomenten van deze bezoekers nemen we onder de loep: wat willen jullie bereiken via deze kanalen, en wat doen jullie om dit te bereiken? Welke verbeterpunten of aanvullingen zien jullie op de verschillende contactmomenten, en op de gehele bezoekerservaring? Dat zijn de centrale vragen waarmee we aan de slag gaan. 

In deze workshop hebben we ruimte voor maximaal 5 instellingen, dus schrijf je snel in.  

Praktisch

De workshop bestaat uit twee online sessies, via Zoom met break-out rooms. 

Om een klantreis goed te kunnen uitwerken is het noodzakelijk dat je tijdens de workshop samenwerkt met je collega's van andere afdelingen. Per sessie zijn er dus 4 a 5 personen vanuit een instelling betrokken bij de workshops, die allen vanuit hun eigen expertise mee kunnen denken over de klantreizen. 

Voor deze workshops hebben we ruimte voor maximaal 5 instellingen, die tijdens de sessies plenair uitleg krijgen en vervolgens in aparte break-outrooms met hun eigen collega's aan de slag gaan. 

Voorbereiding voor deze sessies is niet noodzakelijk, je brengt de kennis die je hebt over jullie eigen online kanalen en jullie bezoekers mee. Het helpt wel als er van tevoren inzichtelijk wordt gemaakt hoe jullie verschillende kanalen bezocht worden: aantal volgers op social mediakanalen, aantal inschrijvers op de nieuwsbrief, aantal bezoekers van de website.

 

Workshops

De workshops worden geleid door onderzoeker Lauren Vargas, en voor de plenaire delen is de voertaal Engels. 

  • Sessie 1: 5 november van 9:00 tot 13:00
    Collega's die aanwezig zijn vanuit jouw instelling: iemand vanuit strategisch beleid, iemand van marketing/communicatie. Aangevuld met: iemand vanuit educatie of publieksbegeleiding, iemand vanuit het artistiek beleid
  • Sessie 2: 12 november van 9:00 tot 13:00
    Collega's die aanwezig zijn vanuit jouw instelling: iemand vanuit strategisch beleid, iemand van marketing/communicatie (zelfde personen als in sessie 1). Aangevuld met: iemand vanuit bedrijfsvoering, productie/projectmanagement en indien aanwezig iemand van de webredactie/digitale ontwikkelingen. 

 

Aanmelden

Stuur uiterlijk 23 oktober een korte toelichting over waarom je mee zou willen doen aan deze workshops naar Tanja Zuijderwijk

Contactpersoon: Tanja Zuijderwijk

Contactpersoon: Tanja Zuijderwijk

Projectleider Samenwerking Sectorbrede Digitale Infrastructuur Podiumkunsten

Tanja werkt als zzp-er aan het project Samenwerking Sectorbrede Digitale Infrastructuur Podiumkunsten. Daarnaast werkt ze als digitaal projectleider in de cultuursector aan uiteenlopende digitale projecten voor o.a. het Mauritshuis, Het Nieuwe Instituut en Netwerk Digitaal Erfgoed. Als inhoudelijk projectleider met kennis van techniek en maakproces van digitale platforms is Tanja de ideale gesprekspartner als het gaat om digitalisering binnen de cultuursector.