Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Publicatie Digitaal DNA over innovatie in verdienmodellen in de cultuursector beschikbaar

Cultuur+Ondernemen, DEN en New Nodes zijn eind 2019 gestart met het initiatief Digitaal DNA. Daarin werkten we samen met organisaties uit de cultuursector aan instrumenten die organisaties helpen om zelf nieuwe verdienmodellen te ontdekken en ontwikkelen, gebruikmakend van digitale technologie. De eindpublicatie met drie inzichten is nu beschikbaar.

In vier bijeenkomsten - deels live, deels online - hebben we met medewerkers van ruim twintig organisaties uit de sector van gedachten gewisseld over de kansen die digitale technologie biedt voor het ontwikkelen van nieuwe verdienmodellen en wat organisaties hier zelf in kunnen doen. De bijeenkomsten en gesprekken hebben geleid tot een aantal inzichten over het digitaal DNA van de cultuursector. In dit document delen we deze inzichten en geven we organisaties in de cultuursector concrete tips om zelf te starten met het ontdekken en ontwikkelen van digitale verdienmodellen.

Inzichten uit Digitaal DNA
  1. De cultuursector is net gestart met het ontdekken en ontwikkelen van digitale verdienmodellen.
  2. Voorbeelden van binnen en buiten de sector vormen een inspirerend startpunt.
  3. Ontwikkelen van digitale verdienmodellen vraagt een samenhangende aanpak.
Download de hele publicatie hier

Digitaal DNA: Hoe kunnen organisaties in de cultuursector door digitale innovatie nieuwe verdienmodellen ontdekken en ontwikkelen?