Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

De culturele sector is door de coronacrisis drukker, creatiever en meer in gevaar dan ooit

Begin april bracht Cultuurmarketing vier marketeers online samen om te praten over de impact van de coronacrisis. De groep ging in gesprek over de gevolgen voor de organisatie waarbinnen zij werkzaam zijn. Welke belangrijke vragen komen momenteel bovendrijven en hoe wordt daar vanuit verschillende culturele organisaties op ingespeeld?

“We hebben tot nu toe 151 voorstellingen en 76 educatieve activiteiten af moeten zeggen,” vertelt Danielle van den Berg, hoofd marketing bij Maas theater & dans. Emiel Haring geeft aan dat 013 al drie keer te maken heeft gehad met het verzetten van data, omdat het virus Brabant als eerste bereikte. Uiteindelijk is besloten de deuren van het poppodium voor twee maanden te sluiten. “De maanden april, mei en juni zijn bij ons erg druk, dus het is vrij rampzalig dat het juist in dit jaargetijde gebeurt,” zegt Cécile Brvar. “Met ons marketing- en communicatieteam proberen we online actief en zichtbaar te blijven. We krijgen positieve feedback, maar het kost ook veel inspanning. Ik vind het lastig te bepalen waar nu de meeste aandacht aan moet worden besteed. De periode na COVID-19 komt uiteindelijk ook. Wat gebeurt er dan met alle projecten en online activiteiten die zijn opgezet?”

 

➡️ Lees verder bij Cultuurmarketing

Thema's
Deel dit artikel