Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Nieuwe ronde Virtuele Live Sessies op 14 en 15 april: meld je aan!

In vervolg op de eerste Virtuele Live Sessies die op 1 april zijn geweest, plannen we een nieuwe ronde Live Sessies in. In de week na Pasen zijn er vier Live Sessies over verschillende onderwerpen: de inzet van digitale middelen voor het tonen van je werk, digitale cultuureducatie, crowdsourcing en één sessie speciaal voor AV-professionals die nu thuis moeten werken. 

 

Update: Deze ronde met Virtuele Live Sessies zit vol. Heb je ook interesse om deel te nemen aan een sessie? Vul het interesseformulier in. Bij voldoende interesse plannen we nieuwe sessies in!

Je kunt je inschrijven voor één van deze vier Live Sessies:

 

  • Dinsdag 14 april, 15.00 – 16.00 uur: Inzet digitale middelen voor het tonen van werk & bereiken van publiek
    DEN organiseert een virtuele sessie over het brede onderwerp ‘inzet digitale middelen voor het online tonen van werk en het bereiken van je publiek’, voor culturele instellingen en makers die hier vragen over hebben en hierover een gesprek willen voeren met collega’s uit de cultuursector. In vorige sessies waren dat bijvoorbeeld vragen als: Wat doe je nu digitaal en hoe zorg je dat je de doelgroep bereikt die je voor ogen hebt? Hoe kan ik nu samenwerken met andere organisaties zodat mijn digitaal aanbod meer mensen bereikt? Het is waardevol om je eigen vraag te formuleren, zodat we daar met elkaar over van gedachten kunnen wisselen en ervaringen en adviezen kunnen delen. Met Maaike Verberk (DEN).

  • Woensdag 15 april, 10.00 – 11.00 uur: Crowdsourcing & interactie met je publiek
    Crowdsourcing is een manier om online kennis af te tappen van het brede publiek, die je aan belangrijke aanvullende informatie kunnen helpen. Maar in deze periode zien we ook voorbeelden om op een andere manier de interactie met het publiek aan te gaan. Zo zijn er diverse activerende / do it yourself filmpjes gemaakt waarmee je thuis aan de slag kunt gaan. Daarnaast zijn er mogelijkheden voor intensievere vormen van samenwerken en co-creëren. Zo vragen DE VANDALEN ideeën voor nieuwe scenes voor hun online serie ‘Toen wij de tijd hadden’. In deze livesessie willen we ideeën met elkaar uitwisselen en elkaar op weg helpen, zodat je voor je eigen instelling misschien een ingang vindt voor nieuwe arrangementen. Met daarin een andere en actievere rol voor je publiek, dan die gericht is op consumeren of leren. Met Marcus Cohen (DEN).

  • Woensdag 15 april, 10.30 – 11.30 uur: Digitale cultuureducatie: hoe maak je de digitale investeringen van nu toekomstbestendig?
    DEN en LKCA organiseren samen deze sessie over online cultuureducatie voor iedereen die met (digitale) cultuureducatie te maken heeft. Veel cultuurinstellingen gaan nu noodgedwongen digitaal, ook als het aankomt op cultuureducatie. Oud lesmateriaal wordt online gezet of nieuw materiaal wordt gemaakt, bijvoorbeeld door filmpjes met workshops of danslessen online te plaatsen voor de jeugdige kijkers. Maar hoe maak je die investering in digitale vormen toekomstbestendig? Hoe houd je de digitale verworvenheden straks vast? We gaan graag met jullie in gesprek om antwoorden te vinden op deze en andere vragen rondom digitale cultuureducatie. Met Ronald Kox (LKCA) en Marjet van Rietschoten (DEN).

    Woensdag 15 april, 12.00 – 13.00 uur: AV-specialisten @home
    DEN en AVA_net organiseren samen een virtuele livesessie voor AV-professionals. Onderwerpen waarover we graag met jullie van gedachten willen wisselen zijn: tips & tricks over thuiswerken zonder toegang tot de (fysieke) collectie. Welke werkzaamheden kunnen erfgoedprofessionals die normaal met fysieke collecties werken tijdens de Coronacrisis blijven doen? Van welke creatieve ideeën kunnen we leren? Tegen welke andere zaken lopen jullie aan of waar zou je verder nog over willen praten. Met Johan Oomen (Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid) en Wietske van den Heuvel (DEN).

Praktische informatie

  • Schrijf je in met de link van de bijbehorende sessie. 
  • Voor elke sessie geldt een maximum van 10 deelnemers. Mochten er veel inschrijvingen binnenkomen, dan kan het zijn dat we een nieuwe sessie inplannen en deelnemers vragen naar die tweede sessie te komen.
  • Mocht je je inschrijven, maar toch niet kunnen op die dag, meld je dan bij ons af via den@den.nl. Dan kunnen we jouw plekje nog aan andere geïnteresseerden geven.
  • Heb je vragen, opmerkingen of ideeën voor nieuwe sessies? Mail ook dan naar den@den.nl