Digitale toegankelijkheid in organisaties: wie doet wat?

In de publicatie 'Digitale toegankelijkheid in jouw organisatie: wie doet wat?‘ van DigiToegankelijk vind je alles wat je moet weten en regelen om de informatie en diensten van je organisatie toegankelijker te maken.

Met een tool of knop kunnen we onze website toegankelijk maken’, is een veel gehoord misverstand als het gaat om digitale toegankelijkheid. Achteraf repareren is namelijk een tijdrovende klus en duurder. Maar veel belangrijker nog; toegankelijkheid moet geborgd worden in de werkwijzen van een organisatie. Tools of knoppen kunnen wel een goed wel handig hulpmiddel zijn. Dit en meer misverstanden staan in de publicatie  ‘Digitale toegankelijkheid in jouw organisatie: wie doet wat?‘ van DigiToegankelijk.

Organisatiebrede aanpak

Het webteam, de communicatieafdeling of de ICT-afdeling kunnen niet in hun eentje zorgen voor digitale toegankelijkheid. De hele organisatie is nodig. Van hoger management, juristen, inkopers en vormgevers tot HR-adviseurs, trainers, redacteuren en testers. Iedereen in de organisatie heeft hierin een verantwoordelijkheid.

Thema's
Deel dit artikel