Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

7 nieuwe verdienmodellen voor de cultuursector

Veel culturele organisaties zijn sinds maart hard geraakt. Hoe blijf je nu genoeg publiek bereiken en op andere manieren inkomsten verkrijgen? Cultuur+Ondernemen zet zeven verdienmodellen uiteen met het accent op nieuwe inkomsten. Ook zoomen ze in op kansen van vandaag de dag: fysiek, digitaal en hybride.

De 7 geselecteerde verdienmodellen van Cultuur+Ondernemen zijn breed toepasbaar in de cultuurwereld. Per model zijn voorbeelden, voor- en nadelen onderzocht. Je kunt verdienmodellen niet los zien van je waardepropositie en businessmodel. Cultuur+Ondernemen adviseert  daarbinnen te kijken wat voor jou of jouw organisatie zou werken. Bijvoorbeeld het uitbreiden van aanbod of opzetten van samenwerkingen. Het ultieme verdienmodel bestaat niet; het combineren van verdienmodellen is een belangrijke route naar meer inkomsten.

Cultuur+Ondernemen onderscheidt de volgende modellen:

  • Losse verkoop
  • Strippenkaart
  • Abonnement
  • Community of club
  • Arrangement of bundel
  • Comissie / deel van de opbrengsten
  • Wildcard: hybride modellen

Lees het artikel bij Cultuur+Ondernemen voor voorbeelden, voor- en nadelen en kansen voor versterking van ieder verdienmodel.

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.