Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Handleiding: Bereik het publiek van de toekomst!

Wat weet jij over de toekomst? Natuurlijk is niet alles te voorspellen, maar de toekomst is geworteld in de wereld van vandaag. Technologie zal blijven ontwikkelen, de wereld wordt steeds digitaler en huidige jongeren vormen het cultuurpubliek van morgen. Hoe ga jij ze bereiken? Verdiep je in 4 mogelijke scenario's en bedenk hoe jouw organisatie kan inspelen op de toekomst. 

Organisaties die weten te anticiperen op de toekomst weten zich beter staande te houden in een veranderende wereld. Door je te verdiepen in nieuwe ontwikkelingen en de generaties van morgen, ga je voorbereid de toekomst tegemoet. Omdat niet alles te voorspellen is, helpt het om je te oriënteren op alternatieve scenario's. Zal de wereld over 20 jaar inclusiever zijn of juist meer versplinterd? En hoe zal het publiek cultuur ervaren? 

 

4 scenario's 

DEN ontwikkelde vier toekomstscenario's die de uitersten verkennen. De scenario's schetsen een beeld van de wereld en cultuurbeleving in 2040. Centraal staat Naomi, de personificatie van Gen Z, oftewel het cultuurpubliek van de toekomst. Aan de hand van 5 stappen en verschillende hulpvragen bedenk je wat elk van de scenario's voor jouw organisatie kan betekenen. Maar vooral hoe je in ieder scenario het publiek kunt blijven bereiken. Dus, verzamel een diverse groep mensen en ga aan de slag met onze handleiding! 

Handleiding Publiek van de toekomst

Download de handleiding

Volg een workshop scenariodenken

Wil je meer weten over de scenario's en het publiek van de toekomst? Vraag dan de workshop aan voor jouw organisatie. In de workshop vertellen we je meer over de ontwikkelingen die je ziet in de scenario's en begeleiden we een scenariosessie met jouw team. Stuur een mail naar maaike.verberk@den.nl om te informeren naar de mogelijkheden. 

Thema's
Deel dit artikel

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.