Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Gezamenlijk praktijkgericht onderzoek naar online publieksbeleving - meld je aan

Hoe beleven bezoekers je digitale activiteiten? Welke impact bereik je online? Wanneer is een online cultuurbeleving een volwaardige beleving?

Antwoorden op deze vragen helpen bij het maken van strategische keuzes over je digitale activiteiten. Hoe hoger de belevingswaarde voor de bezoeker is, hoe groter de impact van je online aanbod. Publieksonderzoek kan daar meer inzicht in geven. Daarom start DEN een praktijkgericht onderzoeksprogramma om samen met organisaties uit de kunst-, cultuur- en erfgoedsector onderzoek te doen naar online publieksbeleving.

Zelf kennis hebben van dit soort onderzoek is belangrijk, De pilot heeft ons vertrouwen gegeven om dit vaker te doen.

- Bas Kortholt, Herinneringscentrum Kamp Westerbork - deelnemer aan de pilot onderzoek naar online publieksbeleving

Voor wie is het?

Werk je bij een kunst,- of erfgoedinstelling die publieksgerichte activiteiten organiseert, bijvoorbeeld livestreams, een workshop of online tentoonstelling. En wil je meer weten over hoe het publiek dit beleeft? Neem dan deel aan dit traject.

Door samen te onderzoeken en kennis te delen ondersteunt DEN culturele organisaties om relevant en wendbaar te blijven in de huidige veranderingen door de toenemende digitalisering.

Per instelling nemen twee mensen deel aan het programma, bij voorkeur van verschillende afdelingen. Afhankelijk van je voorgestelde onderzoek kunnen bijvoorbeeld een marketeer en een educator deelnemen, of een programmeur en een digitale contentontwikkelaar.

Wat kost het?

Deelname aan het onderzoeksprogramma kost €150 (ex. BTW) per deelnemende instelling. Dit traject loopt van mei t/m november 2021, er zijn vijf online bijeenkomsten van drie uur per keer. Er worden externe deskundigen betrokken die meedenken met de uitdagingen die jullie tegenkomen.

Wanneer je mee doet:

  • Ontwikkel je kennis en vaardigheden over het doen van onderzoek naar online publieksbeleving
  • Heb je aan het einde een publieksonderzoek uitgevoerd naar de impact van online activiteiten
  • Krijg je toegang tot onderzoeksmiddelen
  • Weet je hoe je de resultaten kan gebruiken voor verdere ontwikkeling en strategie
  • Doen twee mensen per organisatie mee aan vijf online bijeenkomsten en workshops met externe adviseurs op donderdagen in de ochtend (precieze data volgen)
  • Deel je de resultaten met de andere deelnemers en met DEN
  • Begeleidt DEN je gedurende het hele traject

Bij aanmelding voor dit traject ga je akkoord met deze voorwaarden. Er volgt een intake-gesprek om te bepalen of je voorstel past bij het onderzoeksprogramma. Na definitieve bevestiging van deelname volgt facturering.

Wil je investeren in kennis en vaardigheden over het doen van onderzoek naar de online ervaring van je digitale publiek? Meld je dan aan!

De opgedane kennis tijdens de pilot is waardevol voor de lange termijn en agendeert het ook bij onze collega’s.

– Henriette Kosse-Ruinen, Erfgoed Gelderland - deelnemer aan de pilot onderzoek naar online publieksbeleving

Hoe kan ik mij aanmelden?

Aanmelden kan via onderstaand formulier. Vertel daarbij kort welke digitale activiteit je zou willen onderzoeken en waarom je dat belangrijk vindt. Heb je nog vragen, neem dan contact op met Sophie Heijkoop via sophie.heijkoop@den.nl.

Deadline voor aanmelding is woensdag 21 april 2021, DEN neemt contact op voor een intake-gesprek. Er is plek voor maximaal 10 deelnemende instellingen in dit programma.

Inschrijfformulier

Meld je aan voor het onderzoeksprogramma Online Publieksbeleving

Thema's
Deel dit artikel

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.