Om cultuurmakers en hun online aanbod meer zichtbaarheid te geven in deze tijden lanceerde het Goethe-Institut een digitale cultuurkalender: Kulturama.digital. Zowel livestreams als on-demand aanbod is toegankelijk voor een internationaal publiek.
Door de mogelijkheden van het digitale domein is een divers en kleurrijke collectie aan internationaal cultuuraanbod opgekomen, zo schrijft DutchCulture. Deze digitalisering brengt cultuur naar de woonkamers. Maar ook tot over de grenzen. “Such a platform is important, not just in times of corona. It is a special offer that no one else offers, an offer with worldwide sources and viewers for little independent stories,” aldus een gebruiker in Berlin.
Als cultuurmaker kun je ook je eigen aanbod toevoegen aan de kalender van Kulturama.digital. Of uiteraard andere makers vinden en steunen. Het platform bevat namelijk ook een fundraiser-concept. Zodra het aanbod is geplaatst is er ook een optie om links naar fundraisers toe te voegen. De regie ligt in de handen van de gebruikers.
Meer weten?
Lees verder over het platform op de website van DutchCulture.