Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Resultaten van Cultuurmarketing Onderzoek 2020 gepresenteerd

De impact van de coronacrisis op de cultuursector was in 2020 groot: minder budget, een verschuiving van werkzaamheden, maar ook veel innovatieve digitale kansen en oplossingen. Cultuurmarketing.nl deed onderzoek en zet de resultaten op een rijtje.

Cultuurmarketing.nl zette in oktober het jaarlijkse Cultuurmarketing Onderzoek naar trends en ontwikkelingen in het cultuurmarketing vakgebied uit. 353 respondenten werkzaam bij culturele organisaties beantwoordden in oktober 2020 de enquêtevragen. De resultaten van het onderzoek tonen de grote impact van de coronacrisis op de cultuursector. Zo hielden alle segmenten zich bezig met het creëren van alternatief aanbod en kregen marketeers andere werkzaamheden.

Ondanks dat er flink werd bezuinigd op personeel en budget (gemiddeld 33% minder budget), bleef het prijsbeleid bij het merendeel van de organisaties hetzelfde. Toch zijn marketeers over het algemeen tevreden over hun organisatie: 92.3% van de respondenten geeft aan dat de eigen organisatie adequaat heeft gereageerd op de coronacrisis en ziet kansen voor de toekomst.

Lees alle resultaten van het Cultuurmarketing Onderzoek 2020.

Thema's
Deel dit artikel

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.