Op 5 en 12 november organiseert DEN, samen met Lauren Vargas, de workshop Digitale Klantreizen. In deze serie van twee workshops ga je aan de slag om met collega's de klantreizen van jullie online bezoekers in kaart te brengen. De online contactmomenten van deze bezoekers nemen we onder de loep: wat willen jullie bereiken via deze kanalen, en wat doen jullie om dit te bereiken? Welke verbeterpunten of aanvullingen zien jullie op de verschillende contactmomenten, en op de gehele bezoekerservaring? Dat zijn de centrale vragen waarmee we aan de slag gaan.
In deze workshop hebben we ruimte voor maximaal 5 instellingen, dus schrijf je snel in.
Praktisch
De workshop bestaat uit twee online sessies, via Zoom met break-out rooms.
Om een klantreis goed te kunnen uitwerken is het noodzakelijk dat je tijdens de workshop samenwerkt met je collega's van andere afdelingen. Per sessie zijn er dus 4 a 5 personen vanuit een instelling betrokken bij de workshops, die allen vanuit hun eigen expertise mee kunnen denken over de klantreizen.
Voor deze workshops hebben we ruimte voor maximaal 5 instellingen, die tijdens de sessies plenair uitleg krijgen en vervolgens in aparte break-outrooms met hun eigen collega's aan de slag gaan.
Voorbereiding voor deze sessies is niet noodzakelijk, je brengt de kennis die je hebt over jullie eigen online kanalen en jullie bezoekers mee. Het helpt wel als er van tevoren inzichtelijk wordt gemaakt hoe jullie verschillende kanalen bezocht worden: aantal volgers op social mediakanalen, aantal inschrijvers op de nieuwsbrief, aantal bezoekers van de website.
Workshops
De workshops worden geleid door onderzoeker Lauren Vargas, en voor de plenaire delen is de voertaal Engels.
- Sessie 1: 5 november van 9:00 tot 13:00
Collega's die aanwezig zijn vanuit jouw instelling: iemand vanuit strategisch beleid, iemand van marketing/communicatie. Aangevuld met: iemand vanuit educatie of publieksbegeleiding, iemand vanuit het artistiek beleid - Sessie 2: 12 november van 9:00 tot 13:00
Collega's die aanwezig zijn vanuit jouw instelling: iemand vanuit strategisch beleid, iemand van marketing/communicatie (zelfde personen als in sessie 1). Aangevuld met: iemand vanuit bedrijfsvoering, productie/projectmanagement en indien aanwezig iemand van de webredactie/digitale ontwikkelingen.
Aanmelden
Stuur uiterlijk 23 oktober een korte toelichting over waarom je mee zou willen doen aan deze workshops naar Tanja Zuijderwijk.