Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

3 nieuwe leden in de Raad van Toezicht

Op 21 maart 2022 traden drie nieuwe leden toe tot onze Raad van Toezicht. Zij adviseren ons vanuit hun expertise en deskundigheid. De Raad van Toezicht ondersteunt DEN met inzichten over de maatschappelijke context en de kansen van digitale transformatie van het brede cultuurveld. Maak kennis met de nieuwe leden. 

Erik Schrijvers

Erik houdt zich als onderzoeker en projectleider bij de Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid bezig met maatschappelijke vraagstukken op het snijvlak van technologie en beleid. Bijvoorbeeld over nieuwe regels voor het internet en de omgang met kunstmatige intelligentie in de samenleving. Binnen de Raad van Toezicht bekijkt hij hoe wij als organisatie sturing kunnen geven aan de omgang met digitale transformatie.

Ik denk dat we op een beslissend moment staan in onze omgang met digitale technologie. Niet alleen in technisch en economisch, maar vooral in maatschappelijk opzicht. Digitalisering verandert veel, en dat proces moet je zelf willen sturen op verschillende niveaus.

Een ruimere blik biedt kansen. Veel sectoren staan op het gebied van digitale transformatie voor dezelfde opgaven, vindt Erik. "De cultuursector zou de blik meer naar buiten kunnen richten om te zien hoe anderen digitalisering aanpakken, bijvoorbeeld in het hoger onderwijs of de game-industrie."

Ilyaz Nasrullah

Ilyaz heeft een brede professionele achtergrond. Hij heeft gewerkt met start-ups, grote bedrijven, overheden en universiteiten in technische, management- en adviserende rollen. "Wat ik daaruit meeneem in de Raad van Toezicht bij DEN is ervaring met digitale technologie en transformatie vanuit allerlei verschillende perspectieven."

Hij ziet twee uitdagingen in de cultuursector, namelijk de impact van digitale transformatie op verdienmodellen én de complexiteit van die transformatie:

Digitale transformatie vraagt om omdenken, dat leidt wel eens tot cultuurclashes. Daarbij komt de vraag hoe je ervoor zorgt dat de veranderingen ten goede komen van iedereen, óók de makers.

Lucien Brouwer

Lucien Brouwer, Chief Marketing Officer bij RTL en RvT-lid bij DEN

Lucien neemt zijn (commerciële) focus op en aandacht voor de klant mee naar DEN. "Ook binnen de cultuursector is het belangrijk om je product op een laagdrempelige manier bij de afnemer te brengen. Bijvoorbeeld door verschillende elementen in een klantreis leuk en logisch neer te zetten." Daarnaast brengt hij digitale kennis en de kracht van verhalen vertellen mee.

Als bovensectorale instelling is DEN bij uitstek de partij die de culturele sector kan verbinden. Het combineren van verhalen en instellingen in een logisch, leuk, digitaal en fysiek verhaal is een bijzondere kans.

Met zijn achtergrond in telecom en entertainment focust Lucien binnen de Raad van Toezicht van DEN op het bij elkaar brengen van cultureel Nederland op een creatieve en verbindende manier.  

Thema's
Deel dit artikel

Benieuwd naar onze volledige Raad van Toezicht?

Bekijk de pagina

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.