Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Workshop Ask your Audience

Krijg meer grip op je customer journey! De tweedelige workshop Ask your Audience helpt je met het inzetten van publieksdata om de beleving van je bezoeker te optimaliseren. Heb jij al inzicht in alle processen van A tot Z? De Taskforce Publieksdata biedt instellingen die werken met het Culturele Doelgroepenmodel de mogelijkheid om mee te doen met de workshop.

Tijdens deze workshop van Kim van den Brink staat de klantreis van je bezoeker centraal, van begin tot eind. Welke stappen worden in jouw organisatie gezet om de bezoeker een zo optimaal mogelijke ervaring te bieden? Over welke kennis beschikken jullie al en wat is er nog meer mogelijk?

Wat houden de workshops in? 

Workshop 1 
Tijdens de eerste workshop breng je de klantreis in beeld. Hoe zorg je ervoor dat de ervaring zo optimaal mogelijk is voor verschillende bezoekers? En hoe zorg je dat de ervaring je bezoekers bijblijft? Je formuleert een doel en onderzoeksvraag waar je voor de tweede workshop mee aan de slag gaat. Tussen de twee workshopdagen verzamel je samen met collega’s data om de onderzoeksvraag te beantwoorden. 
 
Workshop 2 
De onderzoeksvraag bepaalt de insteek van de tweede workshop. Het kan bijvoorbeeld gaan om het onderzoeken van aannames, blinde vlekken of hypotheses. Je krijgt zicht op waar je staat en wat realistische doelen zijn. De doelen worden vastgelegd in een roadmap waar je structureel aan kunt werken.  

Voor wie is deze tweedaagse workshop?

Hoofd-marketing of marketeer van een museum, theater, bioscoop of andere culturele organisatie die werkt met het Culturele Doelgroepenmodel.  

Praktische informatie 

De workshop bestaat uit twee dagdelen van 4 uur op locatie (wordt nog bekend). De sessies vinden plaats op dinsdag 8 november en dinsdag 13 december 2022. Tussen de workshops ga je aan de slag met het verzamelen van benodigde data. Er wordt een call ingepland om je hierbij te helpen.  
 
Meedoen is gratis, maar het aantal plaatsen is beperkt. Meld je voor 7 oktober aan door een mail te sturen naar publieksdata@den.nl, dan hoor je binnenkort of jouw instelling in aanmerking komt.  

Voorwaarden & afspraken 

  • Jouw instelling werkt met het Culturele Doelgroepenmodel 
  • We gaan vertrouwelijk om met gegevens omgegaan 
  • Na de workshops zal de Taskforce Publieksdata/DEN een aantal algemene ‘lessons learned’ delen  
Het Culturele Doelgroepenmodel 

Het Culturele Doelgroepenmodel, ontwikkeld door Rotterdam Festivals, wordt inmiddels in veel meer steden en regio’s toegepast. Het is een manier om meer inzicht te krijgen in je publiek en in het publieksbereik van de sector. 

Ask your Audience is een agency for audience research and development. Het bureau helpt culturele organisaties om onderzoek naar de ervaring van bezoekers structureel onderdeel te maken van hoe de organisatie functioneert. Ask your Audience gebruikt de manier van denken, werken en de frameworks uit human-centered design en past ze toe op de vragen en uitdagingen van de culturele sector. Leren van je bezoeker betekent niet alles doen wat je bezoeker jou vertelt. Het betekent helder krijgen wat jouw aanbod toevoegt voor je publiek en testen of jouw bezoekers dit daadwerkelijk zo ervaren. Ask your Audience helpt daarbij.  

Thema's
Deel dit artikel

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.