Museums Association: Digital Bootcamp

De Museums Association organiseert een ééndaagse conferentie over Digital Basics voor musea in Manchester.

29 januari 2019
Science and Industry Museum Manchester

Engels is de voertaal, en de conferrentie is gericht op musea die willen nagaan in hoeverre ze klaar zijn voor de digitaal genetwerkte wereld en of hun technologische skills op peil zijn, dan wel of ze enige training nodig hebben. Subthema's zijn: sociale media in de praktijk, effectieve content, meten en evalueren van succes en bereik en 'digitale chirurgie' (ad hoc antwoorden op een selectie van ingediende vragen over online werken).

Zwaargewichten in digitaal werken leiden masterclasses, delen goede praktijken en geven advies op maat doorheen de dag.

Dit evenement is bedoeld voor museumprofessionals die hun digitale vaardigheden willen verfijnen, te weten willen komen waar ze hun tijd en geld aan moeten besteden, en het zelfvertrouwen willen krijgen om hun eigen digitale projecten te realiseren in hun museum.

Aangekondigde sprekers:

·        Jane Audas, Digital Producer
Jane Audas is digital producer gespecialiseerd in het aanmaken en bouwen van digitale content voor de culturele sector. Zij heeft aan een breed gamma van projecten gewerkt voor instellingen zoals het Natural History Museum, het Science Museum, het Victoria & Albert Museum, het National Maritime Museum, Channel 4, de Nottingham Castle Trust, het Imperial War Museum en de Wellcome Trust. Ze is ook schrijver en curator, met een focus op design en ambachtelijke kunst.

·        Mike Ellis, Thirty8 Digital
Mike Ellis was gedurende zeven jaar head of web voor het National Museum of Science & Industry. Hij heeft ook met overheidsagentschappen, het hoger onderwijs en musea gewerkt, gedurende een vier jaar durende opdracht voor het non-profit IT-bedrijf Eduserv. Hij is een gastdocent in de University of Leicester’s Digital Heritage MA, en leidt mee het agentschap Thirty8 Digital.

·        Chris Unitt, Founder, One Further
Chris Unitt is de stichter van One Further en is gespecialiseerd in digital analytics en gebruikersonderzoek. Hij werkt samen met culturele organisaties die een beter begrip willen krijgen van hun publiek of doelgroepen en hoe die de beste dienstverlening te bieden. Huidige klanten zijn o.a. het Victoria & Albert Museum, de Royal Academy of Arts, en de Royal Museums Greenwich.

Datum en locatie:

·        29 januari 2019, van 10u45 tot 17uur, in het Science and Industry Museum, Manchester.

Ticketinfo:

- Leden Museums Association:  individueel, bedrijfs- of institutioneel lid: £ 12; prospectief AMA-lid: £ 95; individueel lid: student, gepensioneerd, vrijwilliger of ongewenst: £ 55.

- Niet-leden: £ 195

museumsassociation.org/events/digital-basics-boot-camp

Thema's
Deel dit artikel