Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Webinar Nieuwe Businessmodellen

In tijden van de huidige covid-19-crisis moeten instellingen onverwacht sneller en met meer focus werken aan een digitale transformatie. In dit gratis webinar gaan we in op de waarde en het gebruik van businessmodellen.

16 december 2020
Online

Instellingen en makers in de cultuursector passen zich in verschillende snelheden aan aan de mogelijkheden van de digitale transformatie. In tijden van de huidige covid-19-crisis moet dit onverwacht sneller en met meer focus. In dit gratis webinar gaan we in op de waarde en het gebruik van businessmodellen in de digitale transformatie.

In de managementprogramma's van de DEN Academie geven we managers handvatten om nieuwe en gerichte keuzes in het digitale domein op strategisch niveau vorm te geven om deze door te ontwikkelen in nieuwe businessmodellen.

In het webinar van 16 december geeft Bert van Loon, een onafhankelijke innovatiestrateeg, als relatieve buitenstaander zijn visie op de waarde en het gebruik van businessmodellen in de digitale transformatie én in tijden van crisis.

De volgende drie gasten, ontwikkelaars van nieuwe digitale of hybride businessmodellen binnen de cultuursector, presenteren vervolgens hun zoektocht en resultaat:

Brigitte Jansen is grafisch ontwerper en projectleider in de culturele sector. Brigitte heeft in samenwerking met Museum Boijmans Van Beuningen een methode ontwikkeld hoe het publiek online beeldende kunst kan beleven. Hoe kunnen met vernieuwende technieken de online beleving van kunstwerken tot zijn recht komen en wat levert dit op voor het museum en voor het publiek?

Brigitte Jansen vertelt meer over dit project, de leerervaringen en de resultaten tot nu toe.

Jan-Hein Sloesen is directeur van Schouwburg de Kring in Roosendaal. Al voor de beperkingen van COVID-19 had Jan-Hein plannen om met live-streaming van het programma in de twee zalen van zijn schouwburg doelgroepen met een beperking in staat te stellen om theatervoorstellingen online bij te wonen. Deze plannen heeft hij in maart versneld uitgevoerd. Met alle huidige beperkingen, geen publiek, max 30 personen of de 1,5 meter variant, heeft Jan-Hein zijn nieuwe businessmodel kunnen uitproberen en doorontwikkelen.

Jan-Hein Sloessen vertelt hierover en gaat er graag met je over in gesprek.

Joost Poort is senior manager commerciële zaken bij Nederlands Dans Theater. Inmiddels heeft Nederlands Dans Theater haar eerste twee premières van seizoen 20/21 als live-stream uitgezonden en over de hele wereld V-tickets verkocht. Het is een succes. En er waren ook verschillende leermomenten in de ontwikkeling van deze businesscase.

Joost licht de opzet en motivatie van NDT toe en vertelt over leermomenten en ambities voor de toekomst.

Tot slot voeren we het gesprek met jullie, de deelnemers aan het webinar, Bert van Loon en de overige gasten. Aan het einde van het roerige jaar 2020 word je geïnspireerd om in 2021 je focus aan te scherpen.

Het webinar wordt gemodereerd door Maaike Verberk, directeur van DEN en trainer in de DEN Academie.

Praktisch

Datum: Woensdag 16 december 2020
Tijd: 16:00 - 17:00, met een uitloop van max. 30 minuten voor het gesprek met panel en deelnemers
Inschrijven: Deelname is gratis, inschrijven verplicht

Dit webinar wordt opgenomen (m.u.v. het gesprek tussen panel en deelnemers), de deelnemers komen niet in beeld.

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.