Inspiratiemiddag tech & marketing

Tijdens deze middag kun je uitwisselen met elkaar wat de kansen en uitdagingen zijn van digitale technologieën en praten over de rol die ze spelen in publieksbeleving en marketingcommunicatie.

19 september 2019
Q-factory Amsterdam

Digitale technologieën zoals apps, AR en VR veranderen de manier waarop publiek met kunst en cultuur in aanraking komt. Veel van deze technologieën bieden kansen om de inhoud te verrijken of nieuwe verhalen te vertellen. 

Met een smartphone in de broekzak van iedere bezoeker experimenteren steeds meer culturele instellingen met de inzet van nieuwe technologie. Het doel kan zijn om publiek andere of nieuwe verhalen te vertellen, meer gelaagdheid aan te brengen in de (visuele) communicatie of nieuw publiek aan te spreken.

Tijdens deze bijeenkomst geven een aantal voorlopers een presentatie. Zij laten zien wat het de organisatie en het publiek biedt en welke uitdagingen het proces met zich meebrengt. We sluiten de middag af met deelsessies waarbij je in een kleine groep kan uitwisselen met ervaringsdeskundigen.

Lotte Baltussen – digitale technologie en kunst en cultuur
De aftrap van deze middag komt van Lotte Baltussen. Als freelance projectmanager en consultant voor digitale projecten in de erfgoed en non profit sector beschikt zij over een schat aan ervaring met het ontwikkelen van projecten waar technologie, storytelling en innovatie samenkomen.

Deelsessies
Voice-apps door Maurice Haak en Sahan Aydin van Q42
Met Amazon en Google die vol inzetten op digitale spraakassistenten, is voice één van de grootste nieuwe tech trends. Ook voor de culturele sector zijn er talrijke toepassingen te bedenken. In deze sessie word je bijgepraat over voice control en ga je met elkaar in gesprek over de mogelijkheden voor kunst- en cultuurinstellingen.
Serious gaming in de klassieke muziek door Micha Hamel
I.s.m. 17 orkesten en ensembles onderzoekt het proejct GAMPSISS o.l.v. componist en Codarts lector Micha Hamel hoe serious gaming kan bijdragen aan het aansprekend en relevant maken van klassieke muziek. In deze sessie vertelt Micha Hamel over zijn ervaring met het innoveren van de klassieke muziekpraktijk en hoe GAMPSISS daaraan bijdraagt.
Dit programma wordt doorlopend aangevuld.

Praktische informatie en aanmelden
Tijden: 13:30 – 17:00 uur (o.v.b.)
Waar: Q-factory, Amsterdam.
Kosten: leden Cultuurmarketing: 35 euro / regulier: 74 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.

Doelgroep
Het programma van deze middag is voor marketing- en communicatiemanagers en -medewerkers die werkzaam zijn in de kunst-, cultuur-, of erfgoedsector. Uiteraard zijn ook collega’s van andere afdelingen van harte welkom. Het doel is om inspiratie op te doen en te leren van elkaar. De learnings verschillen van praktische tips tot inspiratie op strategisch niveau.

Daarnaast leent deze middag zich er ook voor om vakgenoten uit het hele land te ontmoeten. Bezoekers en sprekers zijn werkzaam in verschillende functies bij uiteenlopende organisaties: van museum tot theatergezelschap en van overheid tot poppodium.

Meer informatie

cultuurmarketing.nl/event/inspiratiemiddag-tech-marketing/

Thema's
Deel dit artikel