Direct naar de inhoud Direct naar het menu Direct naar de zoekfunctie Direct naar de footer

Onderzoeksmethode: diepte-interviews

In een diepte-interview neem je uitgebreid de tijd om een gebruiker te bevragen.

Diepte-interviews
Waarvoor Geschikt om de diepte in te gaan, doorvragen en nuanceren
Kosten Kopjes koffie, bezoek lezing of tentoonstelling, cadeau uit de museumshop
Tijd

Vooronderzoek + uitwerking: 4 uur

Uitvoering: 0,5-1 uur per interview (doe er ongeveer 5 tot 10)

Analyse + rapportage: 10 uur

Tips

Zorg voor een spreiding van de doelgroepen, ondanks de kwalitatieve aanpak. 

Gebruik een vragenlijst om door te vragen of specifieke punten te verhelederen. 

Voorbeeld

Het Nationaal Museum Voor Wereldculturen voerde telefonische interviews uit met mensen die een hybride lezing bijwoonden. Ze bevroegen zowel bezoekers in het museum als mensen die de lezing via een livestream volgden. Op die manier wilde het team de ervaring van deze twee groepen vergelijken. De museummedewerkers kregen door deze interviews veel inzichten over de behoeften van het publiek. Tijdens de serie konden er meteen al verbeteringen worden doorgevoerd. Ook voor de lange termijn en nieuwe projecten leverde die onderzoek veel inzichten op zodat vorm en inhoud nog beter op elkaar kunnen worden afgestemd.

Thema's
Deel dit artikel

This website is automatically translated by Google Translation. Some translations might not be correct.