Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Sessie 3. Digitaal onderwijs


Wat zijn de kansen en valkuilen van het gebruik van ICT ten behoeve van erfgoed- en cultuureducatie? Hoe kunnen erfgoedinstellingen inspelen op de mogelijkheden van digitaal onderwijs? En hoe gebruiken leraren het smartbord, multimedia, sociale netwerken en mobieltjes eigenlijk in de praktijk? Kan het erfgoed daar iets van leren?

Het gebruik van ICT heeft op alle vormen van onderwijs (formeel, informeel en non-formeel) een diepgaande impact. Cultuuronderwijs en erfgoededucatie volgen deze ontwikkelingen. Educatie is een grote bedrijfstak, waarbinnen bij diverse partijen in het veld veel onderzoek is gedaan naar en praktijkervaring opgedaan met de invloed van het gebruik van ICT op kennisoverdracht.

De sprekers zullen vanuit hun eigen achtergrond antwoord geven op de vraag hoe erfgoedinstellingen optimaal kunnen inspelen op ontwikkelingen in het onderwijs.

---------------------------------------------------------------------------------
Voorzitter: Peter Lindenburg

Foto Peter Lindenburg








Sinds 1994 werkzaam als docent Nederlands. Onder andere binnen het netwerk van Digidac de laatste acht jaar op het Northgo College intensief betrokken bij ict en digitaal leren in de brede zin van het woord.

--------------------------------------------------------------------------------- 

Janneke van Doren
Projectadviseur Innovatieplatform-VO, VO-raad.

--------------------------------------------------------------------------------- 
Jan-Bart de Vreede

Foto Jan-Bart de Vreede





Wikiwijs, Kennisnet.

---------------------------------------------------------------------------------

Jos Zuylen
procesmanager Innovatieplatform-VO, VO-raad.

---------------------------------------------------------------------------------


Laatst gewijzigd: 23-11-2012

10 plus 7 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.