Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Leestip: bijdrage DEN aan Britse CultureIsDigital campagne

18 augustus 2017




In Groot-Brittannië is binnen de Culture is Digital Campagne een oproep geweest om inzendingen in te sturen voor de challenge Culturele Infrastructuur. Dit leverde een groot aantal interessante bijdragen op, waaronder een inzending van Marco de Niet van DEN.



#CultureisDigital

In Groot-Brittanië is staatssecretaris Matt Hancock van Digitaal en Cultuur in april 2017 de campagne #CultureIsDigital gestart. Daarbij werd een dialoog geopend, waarin organisaties die te maken hebben met technologie en cultuur hun uitdagingen en kansen konden delen op het platform van CultureIsDigital.

Sociale waarde van erfgoed
De bijdragen variëren qua onderwerp van Linked Data tot 3D technologie. De bijdrage van Marco de Niet gaat over de 'social value of digital cultural heritage.' Ook het Netwerk Digitaal Erfgoed leverde een bijdrage.

De voorstellen:
4 plus 6 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.