Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Leestip: Reshaping the crowd's engagement in culture

15 augustus 2017




In dit rapport van de EU wordt ingegaan op het gebruik van crowdsourcing door culturele organisaties in Europa. Het bevat ook aanbevelingen voor organisaties met crowdfunding aan de slag willen.

Uit de inleiding:

"Crowdfunding has witnessed a significant increase in Europe in recent years. This study examines to what extent crowdfunding is being used in the cultural and creative sectors (CCS) in Europe. Based on a dataset with information from nearly 75,000 CCS crowdfunding campaigns, the study provides a unique insight into the uptake of crowdfunding since 2013 across different CCS subsectors and EU Member States, as well as into the use of different crowdfunding models, average amounts being raised and success rates. The study shows that running a CCS crowdfunding campaign very often serves other purposes beyond finance, such as audience development, community engagement, skills development, promotion and market research, making it an interesting tool for multiple types of CCS actors, including publicly-owned cultural institutions."
5 plus 3 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.