Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Britse staatssecretaris start campagne voor digitale cultuur

25 april 2017




Cultuur en de digitale wereld sluiten goed op elkaar aan en hebben elkaar veel te bieden. Ook in Groot-Brittannië is de regering overtuigd van de samenwerking tussen deze twee en om die samenwerking een extra impuls te geven is de staatssecretaris Matt Hancock de campagne Culture Is Digital begonnen.



Uit de aankondiging van de staatssecretaris:

"So today I am launching our new Culture is Digital project with a conversation between Government and both tech and the cultural world about how we push this natural synergy further.

This project builds on our commitment in the Culture White Paper to review the digitisation of our public collections and the enhancement of the online cultural experience. In our recently published Digital Strategy we made commitments to driving digital skills, increasing digital participation and unlocking the power of data.

We also stated a clear ambition for the UK to be the best country in the world to launch and grow a digital business and to trial innovative technology. Alongside this, we have an ongoing commitment to artistic and cultural excellence which is the envy of the world. I want to ensure we are positioned to be a leading creative powerhouse in the digital age. The partnership between cultural and digital industries will help do that."
 

7 plus 7 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.