Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Leestip: SCP onderzoek Media:Tijd 2015

31 maart 2016




Ondanks veranderingen medialandschap zijn traditionele media nog steeds dominant. Dit blijkt uit het deze maand verschenen onderzoek Media:Tijd 2015.



Media:Tijd
is een gezamenlijk onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en organisaties voor mediabereiksonderzoek: het Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), Stichting Kijkonderzoek (SKO) en het Buitenreclame Onderzoek (BRO).
 
De belangrijkste bevindingen uit het tweejaarlijks onderzoek Media:Tijd zijn:
 
Mediatijd
- Nederlander besteedt 8 uur en 33 minuten per dag aan media. 
- Televisie kijken is nog altijd favoriet onder Nederlanders, nog hoofdzakelijk op een televisietoestel en op het moment dat het programma wordt uitgezonden.
- Bij luisteren gaat de meeste tijd nog naar radio luisteren via een radiotoestel, al neemt het audio luisteren via internet snel toe. Luisteren is het ultieme multitaskingmedium.
- De meeste Nederlanders lezen nog steeds voornamelijk op papier. Digitaal lezen is vooral bij mannen, hoogopgeleiden en bij 20-49-jarigen in opkomst.
- De jeugd is koploper in communiceren en gamen.

Meer informatie
http://www.mediatijd.nl/
Lees het rapport Media:Tijd
 
Bron: www.scp.nl/Nieuws
Tags:
onderzoek   mediawijsheid   media  
7 plus 8 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.