Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Vlaamse digiMeter 2015

20 januari 2016




In Vlaanderen is recent de digiMeter2015 gepubliceerd: een onderzoek naar het gebruik van media en ICT aldaar.

Uit het artikel:

"“Over-the-top comes on top” – ofwel: de Vlaming doet geen afstand van klassieke media zoals tv en sms, maar maakt optimaal gebruik van een overvloed aan schermen om ‘over-the-top’-internetdiensten zoals Netflix, Facebook Messenger en WhatsApp aan zijn digitale consumptiepatroon toe te voegen. Dat is één van de vaststellingen van het nieuwe iMinds digiMeter-rapport, een jaarlijkse enquête bij meer dan 2.000 Vlamingen omtrent hun mediabezit en -gebruik. Smartphones maken integraal deel uit van die digitale levensstijl (bijna zeven op tien van de ondervraagden heeft er ondertussen eentje op zak), maar tegelijkertijd zien onderzoekers van iMinds - UGent de kiem ontstaan voor een mogelijke ‘digibesitas’. We lopen immers steeds meer tegen de grenzen aan van de hoeveelheid informatie die we in de loop van een dag kunnen verwerken, en we moeten leren met die nieuwe realiteit om te gaan"

Meer informatie
Lees Vlaming doet geen afstand van klassieke media zoals tv en sms op iMinds.be.
Tags:
onderzoek   België  
8 plus 6 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.