Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

'Verrassend Koninklijk' winnaar Museumbattle

14 maart 2013




Op 26 februari 2013 heeft een studententeam van de afstudeerrichting Creatieve Industrie van Hogeschool Utrecht (HU) de Museumbattle gewonnen. In deze studentencompetitie bedachten zij voor museum Paleis Het Loo het crossmediaal concept Verrassend Koninklijk.

bron

Het creatieve concept vertelt het verhaal van Paleis Het Loo en laat ouders en kinderen op een interactieve manier vragen oplossen. Zij doen dit door het spelen van spellen en het zoeken en vinden van attributen tijdens hun bezoek aan het paleis. Volgens de jury was het concept een uitstekende combinatie van oude en nieuwe technieken, had het team goed oog voor de wensen van de klant en wisten zij het geheel goed te verkopen.

Museumbattle 2013
De winnaars streden met ruim 80 andere studenten in een creatieve, competitieve snelkookpan, om crossmedia concepten te bedenken voor echt bestaande vraagstukken. Diverse musea brachten cases in op het gebied van marketing, media en communicatie. Aan studenten de opdracht om met concepten te komen, die de musea helpen beter toegerust te zijn op de toenemende invloed van de digitalisering op de publieksgroepen.

Laatste museumbattle
Dit was de laatste Museumbattle in een reeks van vier. De Museumbattle is onderdeel van het onderzoeksproject Museumkompas, uitgevoerd door het lectoraat Crossmediabusiness van Hogeschool Utrecht.

Meer informatie en bron
www.hu.nl/OverDeHU/Nieuws/Verrassend-Koninklijk-concept-winnaar-Museumbattle.aspx 
Tags:
innovatie   musea   onderzoek  
8 plus 3 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.