Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Studenten Creative Industries winnen Museumbattle

27 februari 2012




Op 10 februari 2012 hebben studenten van de afstudeerrichting Creative Industries van de Hogeschool Utrecht de Museumbattle 2012 gewonnen. Zij bedachten een crossmedia concept voor de tentoonstelling ‘Made in Utrecht’ van Museum Catharijneconvent.

Bron: museumkompas.nl

Het concept ‘Wat als…’ bestaat uit lay-over advertenties, een website en een postercampagne. Het moet bezoekers naar de Catharijneconvent-tentoonstelling ‘Made in Utrecht’ trekken en tegelijk de Middeleeuwse binnenstad van Utrecht onderdeel laten worden van het museumbezoek.

Museumbattle 2012
Tijdens de museumbattle werden ongeveer 80 communicatie- en mediatechniekstudenten uit Utrecht uitgedaagd om in vijf dagen crossmedia concepten te ontwikkelen voor vijf musea: het Bonnefantenmuseum Maastricht, Museum Speelklok in Utrecht, het Armando Museum in Amersfoort, het Amsterdam Museum en Museum Catharijneconvent. Op de finaledag presenteerden de studenten hun concepten en werd door een deskundige jury de winnaar gekozen.

Meer informatie en bron
www.museumkompas.nl/winnaars-museumbattle-bedenken-nieuw-crossmedia-concept-voor-tentoonstelling-made-in-utrecht/

 
Tags:
innovatie   musea  
8 plus 10 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.