Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

Studiedag: Klant is koning!? Betere dienstverlening door meer klantenkunde




Op 5 maart organiseert het Kennisnetwerk Informatie en Achief een studiedag over betere dienstverlening door klantenkunde.

Uit de aankondiging:

"Op maandag 5 maart as. organiseert het platform dienstverlening (onderdeel van Kennisnetwerk Informatie en Archief) een studiedag om ons inspiratie te bieden ter bevordering van onze klantenkunde!
We gluren in de keuken van de grootste vereniging van Nederland die succesvolle stappen heeft gezet op vlak van online dienstverlening: de ANWB! Frank de Wit, Teammanager Customer Experience, vertelt ons hoe de ANWB ‘Design Thinking’ toepast om vernieuwende en onderscheidende klanteninteractie te ontwikkelen waar zowel klanten als bedrijf van profiteren. ‘Design Thinking’ is een werkproces maar nóg meer een manier van denken. Aan de hand van sprekende voorbeelden vertelt Frank hoe en waarom de 135 jaar oude vereniging haar leden betrekt bij het ontwikkelen van nieuwe producten, diensten en services. En over successen die tot stand komen door vallen en weer opstaan. Maar ook door keuzes te maken die niet altijd populair zijn.
 
In de aanloop naar de lunch bieden vier sprekers ons hapklare inspiratie volgens het concept van ‘pecha kucha’ met goede voorbeelden en tips uit de praktijk voor succesvol verbeteren van onze dienstverlening.
Na de lunch zoeken we het iets dichter bij huis (figuurlijk dan): bij onze zuiderburen is het Felix archief in Antwerpen al tot actie overgegaan door hun bezoekersgroepen in kaart te brengen. Aan de hand van persona’s hebben ze testpanels ingezet om te bekijken hoe deze bezoekersgroepen zo goed mogelijk op hun wenken bediend kunnen worden. Marie Juliette Marinus, Adviseur wetenschappelijk werk & archiefbeleid, neemt ons mee door dat proces.
 
‘s Middags gaan we in de schoenen staan van zo’n persona en bekijken tijdens een workshop enkele websites van verschillende archiefinstellingen om te zien of zij erin slagen hun bezoekers op maat te voorzien van informatie. De resultaten hiervan worden op ludieke wijze samengevat waarna een borrel natuurlijk niet mag ontbreken!"

Waar en wanneer:
  • 5 maart 2018
  • Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, Amersfoort
Meer informatie:
  • Kijk voor meer informatie op pleio

Locatie:
Provincie Utrecht

8 plus 2 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.