Cookies op DEN.nl
den.nl maakt gebruik van cookies voor het anoniem meten van het website bezoek en het vergroten van het gebruiksgemak. Door op 'ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van deze cookies.

GO opleidingen: Content Curator (7-daagse cursus)




Op 27 maart start GO opleidingen met een 7-daagse cursus 'Content Curator' die u zal voorbereiden op de nieuwe functie op het snijvlak van marketing, communicatie en informatiebeheer. 


Uit de cursusbeschrijving:

Inleiding
"Onder invloed van digitalisering ontstaan nieuwe toepassingen in het gebruik van informatie. Daarmee veranderen ook functies en rollen. Een van die rollen ligt op het gebied van maximaliseren van de waarde van informatie. Informatie die een organisatie zelf produceert, verzamelt en publiceert/deelt. Maar die behoefte aan maximaliseren geldt ook voor het (her)gebruiken van informatie van externe bronnen. En daar hoort ook een nieuwe functie bij; de Content Curator.

De Content Curator beweegt zich op het snijvlak van Informatiedienstverlening, Marketing & Communicatie en de bedrijfsvoering en levert op die manier een bijdrage aan het behalen van de organisatiedoelstellingen."

Bekijk hier een korte uitleg van het begrip 'Content Curation'.

Resultaat
Na afloop van de cursus heeft u de juiste kennis, inzichten en vaardigheden om uw organisatie optimaal te laten profiteren van de beschikbare informatie. U bent in staat om het doeltreffend en doelmatig gebruik van waardevolle informatie mogelijk te maken (en te monitoren), waardoor u een positieve bijdrage levert aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. 

Doelgroep
De cursus is bedoeld voor Informatiespecialisten die willen acteren op het snijvlak van de informatiedienstverlening en marketing en die communicatie en specialisme willen inzetten om de waarde van informatie te optimaliseren.

Inhoud
Tijdens de cursus komen o.a. volgende aspecten aan de orde:

Content Curation 1 (lesdag 1)

Introductie en Begripsbepaling

  • Welke begrippen horen bij Content Curation
  • Wat is het en wat is het niet

De plaats en de rol van de content curator in de organisatie

  • Informatieprofessional of communicatiemedewerker
  • Snijvlak van marketing, communicatie, informatiebeheer en bedrijfsvoering
  • Integratie met andere afdelingen

Introductie eindopdracht

Competenties

  • Kennis en vaardigheden van de content curator
  • Hoe word jij de filter held?

Social Media & Content Curation 1 (lesdag 2)

Social Media Platform

  • Kennismaking met de bekende platforms zoals LinkedIn, Twitter en Facebook
  • ‘Onbekende’ platforms

Social Media strategie

  • Geschiktheid / doelstellingen analyse
  • Platform vs doelgroep
  • Content in relatie tot platform
  • Keuzes maken

Content Curation 2 (lesdag 3)

Doelstellingen

  • Organisatiedoelstellingen in relatie tot content curation

Het belang voor de organisatie

  • Hoe zet je content curation in
  • Toegevoegde waarde

Content management

  • Beoordeling van informatie
  • Betrouwbaarheid, juistheid, volledigheid
  • Beheer van informatie
  • Zoeken en vinden
  • Selectie van informatie / content

Bronnen van content / informatie

  • Beschikbare bronnen
  • Zelf creëren, hergebruik en externe content

Doelgroepgericht schrijven

  • Bloggen
  • Schrijven voor het beeldscherm / mobile
  • Schrijven voor Social Media
  • ‘Tone of voice’
  • ‘Persoonlijke stempel’

Gastcollege 'Copyright'

Content Marketing & SEO (lesdag 4)

Content Marketing

  • Inleiding
  • Doelen en strategieën
  • Wie is mijn klant/doelgroep?
  • Routekaart klant
  • Content Marketing trechter

Zoekmachine optimalisatie

  • De basis van zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Het bepalen van de juist focus zoekwoorden
  • Metadata
  • Content optimaliseren

Contentmarketing & Infographics (lesdag 5)

Infographics

  • Infographics of tekst?
  • Communiceren met beelden
  • Tools en hulpmiddelen
  • Zelf maken van infographics

Content Curation 3 (lesdag 6)

Doeltreffend en doelmatig content cureren

Tools, hulpmiddelen en meten

  • Monitoring
  • Het belang van meten
  • Hulpmiddelen (applicaties) voor het meten
  • Rapportage

Doeltreffend en doelmatig content cureren

  • Bepalen van succes
  • Doelstellingen
  • Analyse op resultaat
  • Conclusies trekken
  • Bijsturen / aanpassen

Afsluiting (lesdag 7)

Voortgang van cureren door cursisten

  • Meetresultaten
  • Ervaringen delen
  • Bespreking eindopdracht
  • Gastcollege 'Content Curation - Content Marketing in de praktijk'

Niveau
Mbo+

Studiebelasting
30 uur (inclusief opstellen eindopdracht). U sluit de cursus af met een paper waarin u aangeeft hoe, in jouw ogen, de organisatie Content Curation zou kunnen inzetten om de dienstverlening, bedrijfsvoering of het imago te verbeteren.

Cursusmateriaal
Tijdens de cursus maakt u gebruik van een afgesloten elektronische leeromgeving waar u kunt oefenen met het cureren van content en de diverse sociale media platforms. Deze leeromgeving blijft ook na de cursus actief en vormt daarmee een uniek 'naslag werk'.

Waar en wanneer:

  • 27 maart, 10 april, 1, 8 & 22 mei en 12 & 19 juni 2017
  • Voorburg (routebeschrijving)

Meer informatie:

Locatie:
Provincie Zuid-Holland

Tags:
4 plus 6 is:*
(anti-spam)

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.